Ook Albert Heijn gaat uit dozen verkopen

Het gebruik van kartonnen omdozen (trays) in schappen van supermarkten heeft de toekomst. Discounters als Aldi en Lidl hebben zich al jaren geleden tot de verpakkingsindustrie gericht om samen de koopbeleving van de klanten te stimuleren. Immers, met de juiste trays herkent en vindt de consument het product eerder op de winkelvloer. Door hoogwaardige, meerkleurig bedrukte en voordelige trays kunnen schappen snel, probleemloos en goedkoop gevuld worden. En dat is waar Shelf Ready Packaging (SRP) precies voor staat: verkoopsklare omverpakkingen die tot een potentieel hogere omzet en minder kosten in de keten leiden.

Onlangs heeft Albert Heijn, de grootste supermarktketen in Nederland, bekend gemaakt SRP trays te gaan toepassen, die 'in zijn geheel in het schap kunnen worden geplaatst, zonder individueel uitpakken of herverpakken'. Voor veel leveranciers betekent dit dat zij op zoek moeten naar een andere manier van verpakken van hun producten.

Als wereldwijd leidende producent van kwalitatief hoogwaardige opzetmachines heeft Boix de uitdaging van SRP trays volledig omarmd. De nieuwste generatie machines, zoals de Q-2400 en de FP-4/2M E zijn speciaal ontwikkeld voor trays die het product in het winkelschap op een onderscheidende wijze kunnen presenteren. Deze Boix machines vinden inmiddels hun weg bij alle toeleveranciers van grote internationale supermarktketens in Europa. De afnemers van de machines zijn afkomstig uit zeer uiteenlopende assortimentsgroepen, van verse groenten tot diepvries en food tot non-food.

25 okt 2012 - Dajana | Boix Europe

Tags: Insider

Lees meer

Schrijf je in voor maandelijkse blog updates

Dozen opzetten: Zelf doen of laten doen?

Hoe kan nu worden vastgesteld of een opzetmachine op locatie te prefereren is boven een opzetstation? En welke factoren spelen daarbij een rol?

download  Whitepaper